שאלות שצריך לשאול לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים
שלום חברים , במאמר זה נסביר מה המשמעות של אתר אינטרנט עבור העסק שלך , באיזה מערכת ניהול תוכן הכי מומלץ כיום לבנות אתר ואיך תדעו שבחרתם חברה לבניית אתרים מוצלחת.
נתחיל?
לפני הכל צריך להבין מהי מערכת ניהול תוכן ומה הקשר שלה לבניית אתר אינטרנט. מערכות לניהול תוכן הם למעשה ה”מאחורי הקלעים” של האתר , מה שצד התכנות עובד בו ולא מה שהמשתמש רואה. דרך מערכות ניהול תוכן קל יותר לנהל תכנים , מדיה ולעדכן את האתר במבצעים חדשים, שירות חדש או כל דבר העולה על רוחו של בעל האתר. דרך מערכות ניהול אלו בונים את האתר כולל צד העיצוב ופ’יצרים למיניהם כמו טפסי צור קשר , כפתורי חיוג ועוד.
כיום בניית אתר אינטרנט שמותאם היטב למנועי החיפוש עושים רק עם וורדפרס / WordPress , זוהי מערכת ניהול התוכן שגוגל הכי אוהב ומה שגוגל אוהב תאמינו לי גם אתם אוהבים…
דגשים חשובים
בשנים האחרונות אני נתקל רבות בחברות בניית אתרים שבעצם בונות ללקוח אתר שיכול להיות מקסים ומרהיב ומפוצץ בפ’יצרים מיוחדים אבל מה… במהלך הבנייה לא חושבים כלל על התאמת האתר למנועי החיפוש וכך סוגרים את הגולל על האפשרות שאתר כזה יופיע בתוצאות החיפוש. נכון שכדי שאתר יופיע בתוצאות צריך לבצע פעולות קידום אתרים אורגני אך הדבר הראשון שכל מקדם אתרים שמכבד את עצמו יעשה הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש (תוכלו לקרוא כאן מאמר מקיף מאד בתחום). הבעיה העיקרית היא שחברה שבונה לכם את האתר לעסק ולא ממשיכה אתכם לקידום עלולה “לפסוח” על החלק שנקרא אופטימיזציה ובכך להסב נזק עתידי ליום בו תרצו להתחיל לקדם את אתרכם ולכן בעת חתימת חוזה בניית אתר אינטרנט בקשו מהחברה לבניית אתרים לספק את האופטימיזציה הראשונית לאתר הכוללת מגוון רחב של דברים.
היערכות מקדימה
כשאתם מגיעים לפגישה ראשונה כדאי להיות ערוכים עם “מילות מפתח” שתרצו שיתקדמו בגוגל שהם יוכנסו למאמרים ויוטמעו בקוד האתר. שוב …יש כל כך הרבה גורמים אך אי אפשר לצפות מחברה לבניית אתרים לבצע את כל זה במחיר בניית אתר אינטרנט ללא תוספת כלשהי. מניסיוני תוספת זו אינה גדולה אך הכרחית ועשויה לספק לכם לידים במהלך הזמן עקב התקדמות האתר אפילו ללא השקעה בקידום אורגני וכך מן הסתם התוספת הזניחה תחזיר את עצמה ויותר.
כמה דגשים לחברה לבניית אתרים שתבחרו לעבוד איתה(מקווה שאנחנו 😀 )
- בקשו מבונה האתר תוסף נגישות
- טפסי יצירת קשר
- הטמעת כפתור חייגן לנייד
- מומלץ מאד להתקין מראש תוסף s.e.o ולתכנן אסטרטגיית תוכן שתיושם בו (להרחבה בנושא אסטרטגיית תוכן לחצו כאן)
- בקשו מבונה האתר לא להעלות תמונות תחת שמות סתמיים כמו jpg או כמו gfg.png אלא לתת לכל תמונה שם אמיתי בעברית שמתאר את התמונה ותוכן הדף בה היא תופיע.
- חברת לבניית אתרים רצינית תספק לכם הקטנת משקל לכלל התמונות ותדאג לטיפול במהירות האתר טרם עלייתו לאוויר
הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות לעסק שלכם מבחינה שיווקית הוא בניית אתר אינטרנט מרהיב , מושקע, מהיר עם תוכן מעניין ויכולת התקדמות במנועי החיפוש. יש לי סיפורי הצלחה מפה עד מחר לספר לכם אבל השורה התחתונה היא שלא תאמינו עד שלא תגיעו לשם. בעלי אתרים הופכים בין לילה מעסק קטן לחברות גדולות ביום כניסתם לדף הראשון בגוגל במונחים גדולים וחשובים. האמת היא שמי שלא נמצא בגוגל חי מהשאריות של אלו שכן…אז אני מבין שלא כל עסק מוכן להתחייב להשקעה חודשית לא קטנה לקידום אורגני ועוד ללא הבטחת הצלחה ולכן המינימום שעליכם בעלי העסקים הבונים אתר אינטרנט הוא לבחור בחברת בניית אתרים שתבצע את הבנייה על הצד הטוב ביותר ובכך תיתן לכם לפחות את הסיכוי להגיע לתוצאות טובות בעצמכם וללא השקעה נוספת.
קצת על מערכת WordPress
וורדפרס היא מערכת קוד פתוח- קישור לויקיפדיה שבמקור נבנתה לטובת ניהול בלוגים ולמי שקצת מבין בלוג הוא סוג של אתר דינאמי המשתנה כל הזמן ומתעדכן בתכנים חדשים , מדיה ועוד. זו גם הסיבה שגוגל מאד אוהב את מערכת זו. את המערכת בונה חברת בניית אתרים עם כל הכרוך בזאת לרבות העלאת התכנים הראשונים , פ’יצרים , עיצוב ומה לא . כשחברת בניית האתרים מסיימת את תפקידה הלקוח מקבל גישה לאזור הניהול ומשם לאחר הדרכה קצרה יוכל להמשיך ולהעלות תכנים בעצמו לאתר. יש לציין שזה הדבר היחיד שאני ממליץ ללקוח לעשות ולא להתעסק עם שום דבר אחר , מערכת וורדפרס מתעדכנת כל הזמן ואיתה צריך לעדכן גם את התוספים המותקנים עליה. חוסר הבנה בתחום עלול לגרום לקריסת האתר ולכן מומלץ להיעזר בבעל מקצוע בתשלום חודשי צנוע שידאג שהאתר תמיד יהיה מעודכן לגירסא האחרונה וכך גם התוספים. דוגמא קלאסית קרתה לי היום במהלך כתיבת שורות אלו , עודכן תוסף מסוים ללא בדיקה מוקדמת שגרסאת הוורדפרס הנוכחית לא עודכנה והאתר קרס…אז מזל שאנחנו כאן חברת בנייה וקידום מקצועית ומיד טיפלנו בבעיה והכל בסדר.
לסיכום:
תחום השיווק תופס נתח חשוב בעולם העסקים. עסק שלא משקיע בשיווק לא יכול לגדול ולהתפתח וידוע שעסק שלא גדל עומד בסכנת סגירה. בשוק הישראלי הכה קטן ממילא, מתחוללת מדי רגע מלחמה על כל לקוח ובניסיון לאתר כל לקוח פוטנציאלי נעשה שימוש בכל פלטפורמה שיווקית שיכולה להגיע אל לקוחות פוטנציאליים. אמצעי התקשורת המסורתיים כמו רדיו, טלוויזיה ועיתונות היו ועודן פלטפורמות ראויות לפרסום, אולם בעידן האינטרנט שבו הרשתות החברתיות וגוגל הפכו מקור שיווקי, הן ממש לא הפלטפורמות היחידות. הטלוויזיה והרדיו כבר לא מביאים לידים אלא מיתוג, דבר זה מתאים אולי לבנקים וחברות ענק שרוצות למתג את עצמם אך לא כל כך מתאים לעסקים הקטנים/בינוניים שמעוניינים לקבל לידים ולסגור עסקאות. לקוחות מסוג זה צריכים חשיפה בגוגל וחשיפה ברשתות החברתיות.
לאיזה עסקים מומלץ לבנות אתר אינטרנט?
רשת האינטרנט חוללה מהפך של ממש בחיינו ובתחום הפרסום והשיווק הדבר בולט במיוחד. אם בעבר פרסום ושיווק בעלויות גבוהות באמצעי הפרסום המסורתיים שימש בעיקר את החברות הגדולות בניסיון להגיע לקהל הרחב, הרי שכיום הרשת מאפשרת לחברות גדולות כקטנות להגיע לקהל הרחב וגם לקהלים מצומצמים וממוקדים. בזכות רשת האינטרנט על כל הרשתות החברתיות שבה, הפורומים ומנועי החיפוש יכולים כל עסק, חברה או ארגון להגיע לקהלים חדשים ולפרוץ שווקים שונים.
אחד הדברים החשובים בהקשר זה של שיווק באינטרנט הוא כמובן בניית אתר אינטרנט. בניית אתרים היא בסיס חשוב ליצירת תשתית שיווקית לכל עסק. האתר מאפשר להכיר את החברה, את פועלה, לקבל תוכן שיווקי ואינפורמטיבי על המוצרים שמספקת החברה, לקרוא המלצות וכמובן ליצור קשר. אתר אינטרנט מעוצב כהלכה יכול להביא לכך שהגולשים בו יפנו אל החברה ובכל להגדיל את מערך הלקוחות שלה. חשוב להבין כי בניית אתרים לכשעצמה היא רק חלק ממערך השיווק האינטרנטי.
אנחנו בClickWeb חברה לבניית אתרים מצפים לשמוע מכם ולתת לכם את אתר חלומותיכם